Przeglądanie wpisów użytkownika: Przemysław Ptaszyński

Opublikowano 12 Kwietnia 2013
ART FOLDER – sposób na „zarządzanie” inspiracjami.

W tym artykule opiszę świetny pomysł naszej koleżanki pracownianej Dominiki. Poszukując inspiracji do prac plastycznych Dominika wymyśliła „instytucję” artfolderu. Szukając ciekawych grafik czy prac, które mogą posłużyć jako inspiracja czy element pracy rysunkowej (lub egzaminu) zapisujemy wszystkie ciekawe w specjalnym folderze dotyczącym tylko „tego” określonego tematu, który przygotowujemy. Po zebraniu dziesiątek takich zdjęć czy grafik można je później posegregować na najsłabsze, średnie

Opublikowano 29 Marca 2013
Szkic - nauka obserwacji.

Jedną z najważniejszych cech dobrego rysownika jest umiejętność wnikliwej obserwacji oraz syntetycznego traktowania tematu. Dla osób pracowitych i dobrze zorganizowanych mam dobrą wiadomość… a dla leniuchów złą. Jedyną metodą osiągnięcia wysokich umiejętności rysunkowych jest ciągłe ćwiczenie i obserwacja z natury. Najlepszym sposobem jest założenie zeszytów (notatników rysunkowych) - ja mam ich kilka: - pierwszy i najważniejszy zeszyt „na spirali” w formacie A3 – posiadam go od 2005 roku

Opublikowano 07 Marca 2013
Przygotowanie do wykonania pracy rysunkowej – ilustracji architektonicznej.

Wiele lat temu - powiedzmy, że ok. 20–tu, kiedy nie było jeszcze internetu, telefonów komórkowych i aparatów cyfrowych a i ilość publikacji albumowych była niska, osoba przygotowująca się do wykonania pracy rysunkowej musiała się wykazać dużą pomysłowością i inwencją. Chcąc narysować amerykański samochód, można było na przykład wykonać zdjęcia ekranu telewizora (lampowego), wywołać je i posiłkować się rysując. Architekturę często rysowało się z niewielkich czarnobiałych ilustracji w książkach

Opublikowano 22 Lutego 2013
O konsekwencji rysunkowej...

Co w rysunku jest najważniejsze? Kompozycja? Trafione proporcje i relacje pomiędzy elementami? Ciekawy pomysł, czy oddanie realności materiału? Obok tych wszystkich istotnych elementów, istnieje jeszcze jeden, tak banalny, że zbyt często pomijany podczas budowania koncepcji pracy rysunkowej. O wadze światła wiedzieli i wiedzą wszyscy wielcy artyści oraz architekci. Louis Kahn, jeden z najbardziej cenionych współczesnych twórców, to właśnie w nim upatruje ducha projektu, a budynek jawi mu się

© MODUŁ - All Rights Reserved